תכנון ועיצוב חיפוי עץ לקירות פנים

תכנון ועיצוב חיפוי עץ לקירות פנים

תכנון ועיצוב חיפוי עץ לקירות פנים, אלה חדשות העיצוב להפעם: קירות חשופים או צבועים בצורה שגרתית – אאוט. חיפויים מרהיבים – אין. ללא ספק, חיפויים לקירות הפכו לאמצעי ראשון במעלה, לשדרג את סביבת המגורים או לשפר את עיצוב המשרד. דרך מתבקשת ליצירת אפקט יוצא מן הכלל הינה להתקין חיפוי עץ לקירות. החיפויים הללו יפים, הם חמימים, הם משרים שלווה ומצב רוח טוב. הם יכולים להיות מאוד יוקרתיים או בליטוף כפרי פחות מהוקצע. הדגשים הבאים יעשו לכם סדר בנושא זה.

האם חיפוי מעץ מתאים אך ורק לקירות פנים?

קירות בעלי חיפוי מעץ יוצרים אפקט מאוד מחבק. סגנון טבעי שמנוגד מאוד לניכור של קירות חשופים או בטון אפור חשוף. לכאורה, עיצוב טבעי ונקי משיגים באמצעות חיפוי עץ לקיר פנימי, בחדרים מסוימים, מבפנים. למשל כך מעניקים חמימות ביתית נעימה ביותר, בחדר ההורים או בפינות עבודה. יחד עם זאת, ישנם חיפויים שמתאימים אפילו לשימוש חיצוני. כלומר, בהחלט ניתן לחפות קירות החיצוניים של הנכס, אם מעוניינים בכך.

נדרש סוג של חיפוי קירות חזק ביותר, שעמיד בתנאי חוץ, שמש או גשם.

חיפוי תעשייתי אאוט, עץ טבעי אין

אם העשור הקודם הביא למודעות את חיפויי הבריקים, הרי שמאז הם כבר הספיקו לצאת מהאופנה. מה שכיום הוא הטרנד הלוהט ביותר זה לא העיצוב האורבני או התעשייתי אלא העיצוב החמים והטבעי. על מנת להשיג את האפקט הרצוי, בוחרים את החדר או את הפינה שבה רוצים להרגיש חמימות ביתית או סגנון כפרי. לאחר מכן בוחרים חיפוי קיר מעץ טבעי (בעזרת טיפים חשובים שנביא בשורות הבאות).

 

כך קל יותר לבחור את החיפוי הנכון

עיצובי החיפויים השונים נגזרים מכל מיני סוגים של עצים. אלה יכולים להיות למשל עצים כמו דובדבן או ארז, אלון או טיק ורבים אחרים. די קשה לקבל החלטה מבלי להבין עד הסוף, איך נראה כל סוג של חיפוי ומהם ההבדלים בין הדגמים השונים.

אז איך הכי פשוט ונכון לבחור?

הטוב ביותר זה לקחת את הזמן ולעיין בקטלוג מקצועי. קטלוג חיפוי קירות בעץ שמאפשר לכם להבין מהן האפשרויות ואיך אתם מרגישים מבפנים, כלפי כל האפשרויות הרלוונטיות. טיפ חשוב – תחילה סמנו את 5 או 10 החיפויים שמרגישים לכם ראויים ומתאימים. לאחר מכן השוו בין 2 חיפויים ואת הפחות רצוי, מחקרו מהרשימה.

מתלבטים? היעזרו במומחים

אם אתם מרגישים שלבד, קצה קשה לכם להחליט ואם תכנון חיפוי עץ לקירות פנים מעט גדול עליכם, את תשברו את הראש. היעזרו במומחים. אלה יכולים להיות מעצבי פנים טובים או אדריכלים מנוסים או יצרני חיפויים. רק חשוב לבדוק תוך כדי תהליך, כי אלה מומחים שמבינים היטב את כל הדגשים, מכירים היטב את סוגי העץ המותאמים. ללא ספק, חשוב להבהיר למומחים את הסגנון הכללי שאתם חותרים אליו ובשיתוף פעולה, תשיגו יחד את המטרה.